Значення прогулянки в розвитку дітей

Перебування дітей на свіжому повітрі має велике значення для фізичного розвитку дошкільника . Прогулянка є першим і найбільш доступним засобом загартовування дитячого організму. Вона сприяє підвищенню його витривалості і стійкості до несприятливих впливів зовнішнього середовища , особливо до простудних захворювань.На прогулянці діти грають , багато рухаються . Рухи підсилюють обмін речовин , кровообіг , газообмін , покращують апетит. Діти вчаться долати різні перешкоди , стають більш рухливими , спритними , сміливими , витривалими . У них виробляються рухові вміння та навички , зміцнюється м’язова система , підвищується життєвий тонус.Прогулянка сприяє розумовому розвитку , так як діти отримують багато нових вражень і знань про навколишній світ.

Вимоги до тривалості прогулянки. Режим тривалості проведення прогулянок на вулиці

.Режим дня дитячого садка передбачає щоденне проведення денної прогулянки після занять та вечірньої – після полудня. Час , відведений на прогулянки , має суворо дотримуватися . Загальна тривалість її становить 4 – 4,5 години.- Для досягнення оздоровчого ефекту в літній період в режимі дня передбачається максимальне перебування дітей на свіжому повітрі з перервами для прийому їжі і сну.- У зимовий період прогулянки на повітрі проводяться 2 рази на день : у першу половину дня – до обіду , в другу половину дня – перед відходом дітей додому . З метою недопущення переохолодження ділянок тіла (обличчя , руки , ноги) в холодну погоду , рекомендується відправляти дітей в приміщення , опалювальний тамбур на обігрів , не більше ніж на 5-7 хвилин. Зимові прогулянки у дитячому садку для дітей до 4 років проводяться при температурі до -15 ° С , для дітей 5-7 років при температурі до -20 ° С.- Час виходу на прогулянку кожної вікової групи визначається режимом виховання і навчання. Забороною для прогулянок є сила вітру більше 15 м / с.Вимоги до обладнання та санітарному стану ділянки дитячого саду для проведення прогулянок.Для здійснення завдань всебічного розвитку дітей велике значення має озеленений , відповідно до педагогічними та гігієнічними вимогами , спланований і обладнаний ділянку. Бажано, щоб кожна вікова група мала у своєму розпорядженні окремою ділянкою , відгородженим від інших груп чагарником. На цій ділянці виділяються місця для проведення рухливих ігор та розвитку рухів дітей ( рівний майданчик ) , для ігор з піском , водою , будівельним матеріалом , для творчих ігор та ігор з різними іграшками.На ділянці має бути обладнання для розвитку рухів: парканчики для лазіння ( тригранні , чотиригранні і шестигранні ) , колода для вправи в рівновазі , гірка , інвентар для вправ у стрибках , метанні . Все це повинно мати привабливий вигляд , бути міцним , добре обробленим , закріпленим і відповідати віку і силам дітей. Крім постійного обладнання , на майданчик виносяться іграшки , допомоги відповідно до наміченого плану роботи . Ігрові майданчики закінчуються доріжками , по яких діти можуть кататися на велосипедах , самокатах .Крім ігрових майданчиків на ділянці необхідно мати закриті альтанки для захисту від дощу і сонця. При сухій і жаркій погоді полив ділянки , піску проводиться не менше 2 -х разів на день. Прибирання території ділянки проводиться вихователями , помічниками вихователя та молодшими вихователями , двірником щодня : вранці до приходу дітей і в міру забруднення території . Біля входу до будинку слід мати грати , скребки , килимки , щітки. У зимовий час на ділянці слід влаштувати гірку , крижані доріжки і снігові споруди , каток ( якщо дозволяють умови) .Підготовка до прогулянки .Перед виходом на прогулянку вихователь організовує з дітьми проведення гігієнічних процедур : чищення носа , відвідування туалетної кімнати .Одягання дітей потрібно організувати так , щоб не витрачати багато часу і щоб їм не доводилося довго чекати один одного. Для цього необхідно продумати і створити відповідні умови. Для кожної групи потрібна простора роздягальня кімната з індивідуальними шафами і достатнім числом банкеток , стільчиків або лавочок , щоб дитині було зручно сісти , надіти рейтузи або взуття і не заважати при цьому іншим дітям .Одягати і роздягати дітей при підготовці та повернення з прогулянки необхідно по підгрупах :- Вихователь виводить в приймальню для одягання першу підгрупу дітей , в яку включає повільно зодягає дітей , дітей з низькими навичками самообслуговування ;- Помічник вихователя проводить гігієнічні процедури з другої підгрупою і виводить дітей у прийомну ;- Вихователь виходить з першої підгрупою дітей на прогулянку , а помічник вихователя закінчує вдягання другої підгрупи і проводжає дітей на ділянку до вихователя ;- Дітей з ослабленим здоров’ям рекомендується одягати і виводити на вулицю з другої підгрупою , а заводити з прогулянки з перших підгрупою .Вихователь повинен навчити дітей одягатися і роздягатися самостійно і в певній послідовності. Спочатку всі вони надягають рейтузи , взуття , потім хустку , пальто , шапку , шарф і рукавиці. Під час повернення з прогулянки роздягаються в зворотному порядку. Малюків допомагає одягати няня , даючи , однак , їм можливість самим зробити те , що вони можуть. Коли у дітей виробляться навички одягання і роздягання , то вони будуть робити це швидко і акуратно , вихователь тільки допомагає їм в окремих випадках ( застебнути гудзик , зав’язати шарф і т. п.). Потрібно привчати малюків до того , щоб вони надавали допомогу один одному , не забували подякувати за надану послугу . Щоб навички одягання і роздягання формувалися швидше , батьки повинні будинки надавати дітям більше самостійності.У літній період після повернення дітей з прогулянки необхідно організувати гігієнічну процедуру – миття ніг

.Вимоги до одягу дітей :

– В будь-який час року одяг і взуття повинні відповідати погоді на даний момент і не повинні сприяти перегрівання або переохолодження дітей

Порядок зберігання одягу в шафці : на верхній полиці кладеться шапка і шарф. Кофта , гамаші , колготки , теплі штани , верхній одяг вішають на гачок. Рукавички на гумці повинні бути пересмикнутою через рукави і вішалку верхнього одягу. Взуття ставлять на нижню полицю , зверху кладуть шкарпетки.Виходячи на прогулянку , діти самі виносять іграшки і матеріал для ігор та занять на повітрі.Утримання дітей на прогулянці залежить від пори року , погоди , що передують занять , інтересів і віку.Щоб діти охоче збиралися на прогулянку , вихователь заздалегідь продумує її зміст , викликає у малюків інтерес до неї за допомогою іграшок або розповіді про те , чим вони будуть займатися . Якщо прогулянки змістовні і цікаві, діти , як правило , йдуть гуляти з великою охотою .Правильно організовані і продумані прогулянки допомагають здійснювати завдання всебічного розвитку дітей.

Структура прогулянки :

1 . Спостереження .2 . Рухливі ігри : 2-3 гри великої рухливості , 2-3 гри малої і середньої рухливості , гри на вибір дітей , дидактичні ігри .3 . Індивідуальна робота з дітьми з розвитку рухів , фізичних якостей.4 . Праця дітей на ділянці.5 . Самостійна ігрова діяльність .

Коментарі закриті.